Škola i zajednica

Predmet Škola i zajednica predviđen je za učenike
2. i 3. razreda gimnazijskih i strukovnih srednjoškolskih programa.


Poučava se u opsegu od 70 sati godišnje.

Radi se, dakle, o predmetu na kojem učenici sami odaberu problem s kojim
se bave, nakon toga ga istražuju u svojoj zajednici, potom imaju
prilike djelovati, biti na mjestu gdje se problem odvija i na kraju
imaju prilike predložiti rješenje školama, ali i vlastima, kako bi se
problem riješio,

U predmetu Škola i zajednica učenici će:

• Usvojiti i razviti znanja, vještine i stavove potrebne za aktivno  djelovanje u zajednici s ciljem osobne i društvene dobrobiti.

• Biti sposobni prepoznati pojave i probleme u svojoj zajednici i kritički promišljati njihove uzroke i posljedice.

• Primijeniti osnove znanstveno- istraživačkog pristupa s ciljem  osmišljavanja i razrade rješenja prepoznatih pojava i problema u  zajednici.

• Razviti spremnost za aktivno, odgovorno i  inovativno djelovanje s ciljem pozitivnih i održivih društvenih promjena u svojim zajednicama temeljeno na kulturi mira i nenasilja, poštivanju  demokratskih i ljudskih prava te razumijevanju političkih procesa i  procesa donošenja odluka.

• Razviti socijalne i komunikacijske  vještine, sposobnost empatije, solidarnosti i pripadnosti te uvažavanja i prihvaćanja različitosti potrebnih za odgovorno ponašanje prema sebi i  drugima u zajednici.


TEMATSKE CJELINE:

  • KULTURA I MEDIJI

  • FIZIČKA AKTIVNOST I SPORT

  • ZDRAVLJE

  • DEMOKRACIJA I CIVILNO DRUŠTVO

  • MIGRACIJE

  • URBANIZAM I STANOVANJE

  • DRUŠTVENA JEDNAKOST

  • GENERACIJE

  • EKONOMIJA

  • OKOLIŠ

  • OSOBNE SLOBODE I LJUDSKA PRAVA


UČENIK NA KRAJU PROCESA UČENJA I POUČAVANJA U PREDMETU ŠiZ:

  • RAZUMIJE SLOŽENOST POJAVA KOJE

  • UTJEČU NA DOBROBIT U ZAJEDNICI

  • SPOSOBAN JE ISTRAŽITI PROBLEM

  • VEZAN ZA POJAVE U ZAJEDNICI

  • IMA ISKUSTVO UČENJA NA MJESTIMA

  • GDJE SE PROBLEM VEZAN ZA POJAVU

  • U ZAJEDNICI ODVIJA ILI RJEŠAVA

  • SPOSOBAN JE OSMISLITI RAZLIČITE PRISTUPE

  • RJEŠAVANJU PROBLEMA, VEZANOG ZA POJAVU U

  • ZAJEDNICI, KOJI POZITIVNO UTJEČU NA DOBROBIT

  • ISKAZUJE SPREMNOST NA DJELOVANJE S CILJEM

  • POZITIVNIH I ODRŽIVIH PROMJENA U ZAJEDNICI

Mirjana Rubčić-Fabris, prof. mentor