2024-1-HR01-KA121-VET-000202119 i 2023-1-HR01-KA121-SCH-000115642
PREDSTAVLJANJE MOBILNOSTI… (pdf)
U utorak 8. srpnja 2025. u učionici 61 naši nastavnici predstavili su svim zainteresiranim kolegama i kolegicama Erasmus+ mobilnosti na kojima su sudjelovali tijekom ove nastavne godine.
Prvo je izlagala profesorica ekonomskih predmeta, Zrinka Kenđelić, koja je u sklopu našeg Erasmus+ projekta 2024-1-HR01-KA121-VET-000202119 putovala na dvije mobilnosti. Krajem siječnja profesorica Kenđelić otputovala je u grčki grad Pirej gdje je prisustvovala strukturiranom tečaju za nastavnike naziva “ICT in Education”. Sa svim prisutnim nastavnicima prof. Kenđelić je podijelila primjere dobre prakse u kojima se koriste različiti alati, aplikacije i programi te je istaknula da je zaključak tečaja da je tehnologija važno sredstvo koje nastavniku pomaže, olakšava i podiže kvalitetu nastave, no nikako nije cilj da postane sveobuhvatni dio nastavnog procesa. Zatim je prof. Kenđelić predstavila svoju drugu mobilnost u sklopu istoga projekta – job shadowing, odnosno praćenje nastavnika koje se odvilo u ožujku ove godine u španjolskom gradiću Alicante. Profesorica Kenđelić je svima prisutnima ispričala detalje svog iskustva prilikom posjete španjolskoj srednjoj školi IES Alfonso X el Sabio te im je opisala karakteristike i posebnosti španjolskog obrazovnog sustava, što je svim prisutnim nastavnicima bilo veoma zanimljivo i korisno čuti.
Nakon prof. Kenđelić, profesorica engleskog jezika Sandra Manestar, predstavila je svima svoje iskustvo i što je sve naučila na strukturiranom tečaju naziva “Mindfulness” koji se odvio u siječnju ove godine u španjolskom gradu Santa Cruz de Tenerife. Profesorica Manestar otputovala je na ovu mobilnost u sklopu našeg drugog Erasmus+ projekta 2023-1-HR01-KA121-SCH-000115642. Ovaj tečaj osvrnuo se na jačanje tzv. mekih ili transverzalih vještina i kompetencija koje se jednako mogu primijeniti i kod nastavnika i kod učenika s obzirom na to da živimo sve ubrzanijim načinom života u kojemu raste količina stresa. Tako je profesorica Manestar svim prisutnim kolegicama i kolegama objasnila što znači sam pojam: mindfulness znači biti svjestan u trenutku. Mindfulness predstavlja znanstveno utemeljenu metodu meditacije koja se na hrvatskome jeziku prevodi kao usredotočena svjesnost. Cilj ovakve meditacije je jednostavan – osvijestiti i proživjeti našu trenutnu okolinu i emocije kako bismo održali ili došli do smirenog psihičkog stanja. Profesorica Manestar opisala nam je nekoliko zanimljivih vježbi te nam je pokazala učinkovitu vježbu disanja koju možemo primjerice primijeniti prije ispita s našim učenicima kako bi se smanjili osjećaji straha i tjeskobe.
Predstavljanje nastavničkih mobilnosti zaključio je profesor Politike i gospodarstva – Filip Rončević koji je u travnju otputovao na strukturirani tečaj “Reducing early school leaving”, također u sklopu Erasmus+ projekta 2024-1-HR01-KA121-VET-000202119. U svojoj prezentaciji profesor Rončević se osvrnuo na probleme ranijeg napuštanja školovanja te na socio-ekonomske posljedice koje ono može uzrokovati u jednoj državi. Profesor Rončević je opisao na koje sve načine škola i nastavnici mogu aktivno doprinijeti smanjenju odustajanja učenika od školovanja, što je bilo veoma svrhovito i interesantno.
Svi nastavnici koji su sudjelovali na mobilnostima osvrnuli su se i na kulturološki apekt ovakvog jednog Erasmus+ iskustva, opisali su nam svoje doživljaje s putovanja, a podijelili su s nama i nekoliko zanimljivih anegdota.
Izvijestila: Ivana Obradović, prof.