Perspektivne trgovine 2017.

Dana 29.11.2017. učenici 3.bk i 4.ck u pratnji profesorica Marine Šenete, Sanje Kesedžić, Mirjane Pavičić i Gabrijele Čorković sudjelovali su na međunarodnom znanstvenom skupu pod nazivom „Perspektivne trgovine 2017.“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Konferencija je počela u 14:00h i sastojala se od dva dijela.

Prvi je dio vodila prof. ekonomskog fakulteta Blaženka Knežević, a drugi dio prof. Dario Dunković.

Organizatori konferencije su bili HGK-a i Katedra za trgovinu ekonomskog fakulteta. Uvodnu riječ  imali su profesorica Marinković i gosp. Mladen Malta koji su  zahvalili organizatorima i sudionicima konferencije i upoznali su nas s perspektivnim trgovinama. U prvom dijelu saznali smo o trgovini koja se bavi prodajom krivotvorene robe te popratnim oglasima zastupljenim na internetu. Zatim,o razlici pravih i lažnih trgovina, sigurnosti na kupaca koji svjesno ili nesvjesno kupuju krivotvorenu robu te o zajedničkom udruženju e-trgovine i online trgovine radi rješavanja problema krivotvorenja.

Također je svoje mišljenje iznio i predstavnik Atlantic grupe Petar Linić u vidu Cedevita kompanije te govorio o prodaji i marketingu Cedevite, o novim kanalima prodaje, o promjenama boca, pakiranju, kreiranju proizvoda kroz godine uspješnog poslovanja kojemu je tajna kvaliteta i dostupnost proizvoda. Gospođa Knežević osvrnula se na istraživanje provedeno na tržištu sportske obuće, (ispitanici su mlađe i srednje dobne skupine), o neograničenom izboru, tradicionalnom i modernom načinu kupnje. Istaknula je četiri hipoteze istraživanja: sklonost prema specijaliziranim prodavaonicama, kvaliteti, cijeni i funkcionalnosti obuće. Navela je kako sportska obuća čini čak 40% od cjelokupne obuće. U prosjeku, ljudi će izdvojiti do 500 kn godišnje za par sportske obuće zbog ekonomskog stanja.

Za kraj prvog dijela dotakli smo se tema vezanih za lojalnost, kartice lojalnosti, o izvozu i uvozu među državama.

Prije stanke je bila diskusija u kojoj su sudjelovali učenici Trgovačke škole s pitanjima:

  1. Kako će najava oko u vođenja eura djelovati na izvoz, a kako na unutarnju trgovinu i potrošnju?
  2. Hoće li Atlantic grupa imati poteškoća s plasiranjem svojih proizvoda s obzirom na poteškoće u poslovanju Konzuma?
  3. Koliki je vijek trajanja kontejnera?

Drugi dio počeo je  u 16:30, a  u nastavku bila je riječ o rastu C-trgovina. Izlagač je naveo kako se mijenja stil života pa tako i trgovina. Stavio je središte na kupca. Istaknuo je važnost kupca, njegovo iskustvo i kako je on “epicentar“ potrošnje. Također je istaknuo i razvoj kvartovskih prodavaonica te navodi razloge zašto: lokacija, forma i promocija.

Govorilo se i o modularnim objektima na primjeru kontejnera, gradnji vrtića, zgrada i drugih objekata.

Neke od prednosti kontejner gradnje su: ušteda vremena, gradnja uz niske troškove, neovisnost gradnje o lošem vremenu i praktičnije proširenje objekata. Na kraju drugog dijela bile su još i teme vezane za tržište ekonomije suradnje, usluge digitalnog tržišta,  pitanja Ubera u Hrvatskoj, njegovim nedostatcima, poput osiguranja koje nije obvezno, zakonskih problema, dozvola i auto-taxi, usluga o nezaštićenosti europskim pravom i tužbama Ubera od strane HOK-a za nelojalnost. Te još o sličnim uslugama poput Spin city (dijeljenje automobila) i Nextbiku  (najmu bicikla).

Drugi dio završio je temom o zaštiti potrošača na tržištu, a poslije  17:30  svi sudionici pozvani su na zajedničko druženje i domjenak.¸

Gabrijela Kolić

Dorotea Notersberg

Lana Hrastić

Mentor: Ana Špoljarić

Također možeš vidjeti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *