MAGROS 2018.

Dana 24. 10. 2018. učenici 4. a/k razreda, prisustvovali su tridesetoj jubilarnoj konferenciji za proizvođače i trgovce MAGROS 2018. u pratnji predmetne nastavnice Dubravke Liebl.

Konferenciju je organizirao poslovni časopis – Suvremena trgovina i HGK u dvorani tvrtke KRAŠ u Zagrebu, Ravnice 48 pod visokim pokroviteljstvom predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović.

Ovogodišnja tema MAGROSA, bila je: MALOPRODAJA U EU – TRENDOVI I IZAZOVI. TRGOVINO, QUO VADIS?

Na konferenciji su prisustvovale i aktivno sudjelovale najvažnije institucije odgovornih za ova područja: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU, Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska udruge poslodavaca, Grad Zagreb, Ekonomski institut Zagreb, HBOR i HAMAG Bicro, Turistička zajednica grada Zagreba, Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora i Zaklada Konrad Adenauer te Smart partnera IBM-a.

Uvodno izlaganje vezano uz temu što se događa u maloprodaji unutar EU, s naglaskom na nove trendove, ali i izazove koje oni nose sa sobom, održao je Neil McMillan, direktor političkih poslova i trgovine EuroCommerca, krovne trgovinske organizacije EU. On je pritom posebno istaknuo i ukazao na potrebu jedinstvenih odnosa na zajedničkom tržištu s posebnim osvrtom na Zakon o nepoštenoj trgovačkoj praksi i reakcijama na njegovu provedbu unutar EU.

Zatim je uslijedila analiza stanja hrvatske maloprodaje koju je izradio dr. Ivan-Damir Anić, iz Ekonomskog instituta Zagreb kojom se pokušalo odgovoriti na otvorena pitanja uloge domaćih lanaca trgovine u sve većem stupnju internacionalizacije domaćeg tržišta i jačanju inozemnih trgovačkih lanaca i pojasniti nedoumice oko rezultata provođenja Zakona o nepoštenoj trgovačkoj praksi u Hrvatskoj.

I na kraju prvog dijela konferencije, prof. dr. Ljubo Jurčić, Ekonomski fakultet Zagreb, održao je vrlo zanimljivo predavanja na temu: Osobna potrošnja u gospodarstvu Hrvatske, EU i Svijeta.

Uz spomenuta izlaganja, u drugom djelu konfernecije,  održana su još dva panela s kojima se pokušalo:

  • ukazati na međuovisnost trgovine, proizvodnje i turizma
  • naglasiti značenje projekta „Od polja do stola“
  • obrazložiti što sa stajališta zaposlenosti znači kupovina domaćih proizvoda
  • analitički razmotriti što nam donosi povećana internacionalizacija i kako se domaći trgovački lanci nose s tim problemima
  • utvrditi gdje je Hrvatska na gospodarskoj karti EU i kuda ide trgovina u Hrvatskoj.

Iz svega što smo čuli i razumjeli, zaključili smo da je ova konferencija otvorila i potaknula mnoga aktualna pitanja i da živimo u vremenu ozbiljnih promjena koje zahvačaju našu cijelu civilizaciju u svakom segmentu rada i življenja pa tako i  trgovinu i gospodarstvo Hrvatske, EU i Svijeta.

Dubravka Liebl, mag. oec.

You May Also Like