Dana 10. 10. 2017. učenici 3. b/k i 2. a razreda, prisustvovali su najvećoj konferenciji za proizvođače i trgovce MAGROS 2017. u pratnji predmetne nastavnice Ane Špoljarić i Dubravke Liebl.
Koferencija je održana u organizaciji poslovnog časopisa – Suvremena trgovina i Hrvatske gospodarske komore, u dvorani tvrtke „Tekstilpromet“ u Zagrebu, u ulici grada Gospića 1 i to u skladu s programom koji je priložen uz ovaj tekst.
Tema ovogodišnjeg MAGROSA, bila je – Digitalizacija i transformacije u trgovini.
Na ovom stručnom skupu, prisustvovale su i aktivno sudjelovale najvažnije institucije odgovorne za ova područja: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvo turizma, Ministarstvo poljoprivrede, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska udruga poslodavaca, Zaklada Konrad Adenauer, Tehničko veleučilište u Zagrebu, Smart partner IBM-a i HAMAG Bicro-a te predstavnici raznih trgovačkih društava i obrta.
Zahvaljujući svim sudionicima, MAGROS je i ove godine otvorio i potaknuo aktualna pitanja vezana uz kretanje u trgovini i gospodarstvu te dao poticaj za implementaciju najnovijih svjetskih dostignuća u području digitalizacije i nužne trensformacije u trgovini.
Iz svega što smo čuli i razumjeli, zaključili smo da je definitivno došlo vrijeme ozbiljnih promjena koji prisiljavaju stacionarnu ili offline trgovinu na dodatne poteze kako bi se osposobila za rentabilno suvremeno poslovanje u budućnosti i da je nužno jačanje online trgovine koja je kod nas na vrlo niskim granama. Naime, u Hrvatskoj većina trgovačkih subjekata online tehnologiju koristi prilično površno i neučinkovito, uglavnom kao marketinški štos, dok vrlo mali broj njih zna zašto imaju fizički, a zašto online dio prodaje te koriste oba kanala na način da podržavaju jedan drugoga.
Prvi stručni skup MAGROS organiziran je 1977. godine.
Dubravka Liebl, mag. oec.